Kerstpakkettenactie Zwolle Webdesign / Copywriting / Webbouw / SEO / Video

KerstZwolle.nl - http://www.kerstzwolle.nl
Afbeelding van de website www.kerstzwolle.nl op desktop, tablet en smartphone.

1 website die meeschaalt met het formaat beeldscherm

De website voor de Kerstpakkettenactie Zwolle is ontwikkeld door middel van responsive webdesign. Dit houdt in dat het design van de website meeschaalt met de beeldschermformaten van desktops, laptops, tablets en smartphones.

De gebruikte opmaak‐ en programmeertalen zijn: HTML5, CSS3, AJAX, PHP‐contactformulier, jQuery.

Dit burgerinitiatief heeft vorig jaar 2.075 kerstpakketten gemaakt. Deze waren voor sociale minima zoals de Voedselbank en de daklozenopvang.
Met dit vrijwilligersproject hebben 800 Zwollenaren belangeloos meegeholpen. Er is voor 14.699,60 euro aan giften gedoneerd en er zijn 45.754 producten verzameld.

Afbeelding van een rennende vrouw die heel veel haast heeft.

Supersnelle laadtijd website

Zoekmachine gigant Google stelt eisen aan de laadtijd van een website op een apparaat. Die moet snel zijn voor zowel computers als mobiele apparaten.

U kunt zelf testen hoe snel een website laadt. Hiervoor heeft Google een eigen tool ontwikkeld: PageSpeed Insights. Iedereen kan hier de laadtijd van een website meten. Gooi gewoon het webadres door het invulvak en u krijgt de uitslag.

De website van de Kerstpakkettenactie voldoet ruimschoots aan de norm. U kunt dat zelf testen door de website van dagblad de Telegraaf (www.telegraaf.nl) en die van www.kerstzwolle.nl met elkaar te vergelijken. En voilà, zie het verschil.

Om een website sneller te laden heb ik de volgende technieken gebruikt: browsercaching, gzip, optimaliseren van afbeeldingen, comprimeren van bestanden en een supersnelle webserver.

Video van 60 seconden van de inzamelingsacties

Bsharp Media heeft de video van 60 seconden gemaakt. Deze is onder andere gepubliceerd op de websites van De Stentor en het Algemeen Dagblad. Dat is pas gratis publiciteit!

De gebruikte programma's zijn Adobe Photoshop CC, Adobe After Effects CC, Adobe Fuse CC en iMovie. Er is gefilmd met de Canon Legria (HD-Camcorder) HF G10.

Afbeelding van de flyer van de Kerstpakkettenactie Zwolle.
Foto van een persbericht.
Afbeelding van de website van www.kerstzwolle.nl.

Copywriting: teksten, webteksten & persberichten

Voor de Kerstpakkettenactie Zwolle werk ik ook als copywriter. Zo heb ik de (web)teksten en persberichten geschreven. Dit heb ik ondere andere als ghostwriter gedaan.

In het jaar 2016 hebben 2 persberichten zelfs de voorpagina gehaald van 2 weekbladen in Zwolle. Ook zijn de berichten massaal in andere lokale en regionale media geplaatst.

AANBEVELING

De organisatie van de Kerstpakkettenactie Zwolle schrijft het volgende: "In 2012 zijn we gestart met het organiseren van de Kerstpakkettenactie Zwolle in de huidige vorm: een actie van en voor de hele stad Zwolle.

Voor de actie is de inzet van Doriet heel belangrijk geweest door haar rol bij de persberichten, de site www.kerstzwolle.nl en de video's van de actie.

Haar persberichten werden vaak 1 op 1 overgenomen door alle Zwolse media, maar ook door landelijke media. De site heeft enorm geholpen om de actie een gezicht te geven.

Doriet heeft ons meegenomen bij de keuze voor een eigen invalshoek ‐ 'Enthousiaste wapperende handen gezocht' ‐ haar appèl voor heel Zwolle ‐ 'Doneer 1 euro want elke Zwolse euro helpt' ‐ en de slogan 'Omdat we liefde willen uitdelen'.

Haar video's zorgen voor heel veel betrokkenheid van de vrijwilligers en geven ons de gelegenheid om inzichtelijk te maken hoe de hulp wordt besteed.

Door de hulp van Doriet hebben wij het afgelopen jaar meer dan 800 vrijwilligers gevonden en is de actie uitgegroeid tot een echte stadsactie; zonder de hulp van Doriet was de Kerstpakkettenactie Zwolle nooit geworden wat hij nu is."

Afbeelding van SEO.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Bsharp Media heeft de zoekmachine optimalisatie verzorgd. Op 1 juni 2014 is de site www.kerstzwolle.nl online gegaan. Binnen 3 maanden stond de website op pagina 1 in Google op de zoekwoorden 'kerst zwolle' en 'kerstpakkettenactie zwolle'.

Dit resultaat heb ik allereerst bereikt door de webteksten zoekmachine vriendelijk te schrijven. Ten tweede door de juiste woorden te gebruiken in de meta‐tags. Tenslotte door 'schone' codeer‐ en programmeercode te schrijven.

Video van 90 seconden: werven vrijwilligers

Bsharp Media heeft de video van 90 seconden gemaakt. Deze was bedoeld voor het werven van vrijwilligers om mee te doen met de actie.

De gebruikte programma's zijn Adobe Photoshop CC, Adobe After Effects CC, en iMovie. Er is gefilmd met de Canon Legria (HD-Camcorder) HF G10.

Video van de inpakavond 2015

Bsharp Media heeft deze video gemaakt over de inpakavond van de Kerstpakkettenavond. Deze was bedoeld als terugkoppeling van de actie aan iedereen die heeft meegeholpen.

De gebruikte programma's zijn Adobe Photoshop CC, Adobe After Effects CC, en iMovie. Er is gefilmd met de Canon Legria (HD-Camcorder) HF G10.

"Mijn complimenten voor de ontzettend leuke video. Echt professioneel gemaakt en geeft een leuk en duidelijk beeld van wat een lol en enthousiasme er was rond het inpakken. Graag tot volgend jaar!"

Vrijwilliger Kerstpakkettenactie Zwolle

Doriet Begemann van Bsharp Media: "Ik voel mij sociaal betrokken bij dit project. Mijn hart ligt in Zwolle en bij de inwoners van deze stad.

Daarom heb ik al mijn diensten voor de Kerstpakkettenactie gratis ter beschikking gesteld, inclusief de webhosting. Immers, met z'n allen kunnen wij bergen verzetten! Dat bewijst deze actie als geen ander."