Bierbrouwerij Drachtsterbrouwers Persbericht / Copywriting / Design / Mailinglijst

Koningshert.nl - http://www.koningshert.nl
Afbeelding van 3 bierflesje met het speciaalbier Koningshert.

Persbericht ‐ Friezen lanceren nieuw speciaalbier Koningshert

Voor bierbrouwerij Drachtsterbrouwers is het persbericht geschreven met de titel 'Friezen lanceren nieuw speciaalbier Koningshert'. Ook heeft Bsharp Media de mailinglijst verzorgd en het persbericht grafisch opgemaakt.

Het bericht is verstuurd naar media in onder andere Friesland. Het is geplaatst in tal van media zoals onder anderen de Drachtster Courant, Leeuwarder Courant, Biernet.nl, Biermagazine.nl, enzovoort.

Daarnaast zijn de heren van Drachtsterbrouwers uitgenodigd voor een interview door Omroep Friesland in het programma 'Geert yn de middei'. En Smelne FM, de lokale omroep voor Smallingerland, heeft ze uitgenodigd in haar uitzending.

Ook heeft het huis‐aan‐huisblad BREEDUIT Smallingerland een persoonlijk interview afgenomen. Tenslotte is er een mooie video gemaakt door Waldnet over de feestelijke lancering van Koningshert.

Fries grondwater, een geheim recept en de passie van 2 Drachtster smaakspecialisten. Dat maakt het speciaalbier Koningshert tot een dorstlessende delicatesse.
Sinds 2015 brouwt Drachtsterbrouwers het speciaalbier Koningshert. Het afzetgebied is voornamelijk gemeente Smallingerland en de omgeving daaromheen.

Video van Waldnet over de lancering van Koningshert

Deze video van Waldnet is gemaakt naar aanleiding van het persbericht waarin iedereen wordt uitgenodigd om de lancering van Koningshert bij te wonen. En daar is massaal van gebruikgemaakt. Bekijk daarvoor de video.

Surrealistische afbeelding van een man die zijn handen over zijn oren houdt. Om hem heen vliegen allemaal letters.

Het Dure Media Probleem

Via mond‐tot‐mondreclame zijn de heren van Drachtsterbrouwers bij Bsharp Media gekomen. Ze hadden een probleem. Wat dat was, zal ik uitleggen.

In 2015 had Drachtsterbrouwers een nieuw speciaalbier bedacht: Koningshert. Om dit nieuws wereldkundig te maken, moest de media ingeschakeld worden. Die wilden wel een artikel schrijven maar onder 1 voorwaarde: de heren moesten ook een advertentie plaatsen van ongeveer 300 euro. Herkenbaar toch?

Reken maar uit hoe duur het is om bij elk medium een advertentie te plaatsen in ruil voor een artikel. Dat wordt een dure aangelegenheid. Vooral als dat niet hoeft en er een andere, goedkopere manier is.

Toen kwam Drachtsterbrouwers via mond‐tot‐mondreclame op het spoor van Bsharp Media. Ik heb voor hen 1 persbericht geschreven en deze verstuurd naar alle media. Het goede verloop en afloop hebt u inmiddels vast al gelezen.

Wilt u ook een persbericht? Voor 250 euro, inclusief btw hebt u al een persbericht. Ook werk ik op basis van 'no cure no pay'. Zie daarvoor de pagina Persberichten.

Afbeelding van het persbericht Drachtsterbrouwers.
Afbeelding van het persbericht Drachtsterbrouwers.